Пайова участь у розвитку інфраструктури міста

brona
Коментарі Вимкнено до Пайова участь у розвитку інфраструктури міста

Пайова участь у розвитку інфраструктури міста

Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено обов’язок для забудовників взяти участь у розвитку інфраструктури міста (села, селища). Така пайова участь полягає в перерахуванні грошових коштів до місцевого бюджету.

Звільняються від сплати коштів пайової участі замовники будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків площею до 300 кв.м, навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного та оздоровчого призначення, незалежно від джерел фінансування будівництва таких об’єктів та їх форм власності.

Також, у разі будівництва на одній земельній ділянці з основним об’єктом, об’єкта соціальної інфраструктури (дитсадка, школи, лікарні, санаторію, соціальної аптеки, хімчистки, громадського харчування і т.д.) забудовник має право на звільнення від сплати пайової участі. Повний перелік випадків звільнення від пайової участі містить стаття 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Величину пайової участі встановлює міська рада (орган місцевого самоврядування), якиа розраховує її залежно від загальної кошторисної вартості будівництва і функціонального призначення збудованого об’єкта:

– до 10% загальної кошторисної вартості для нежитлових будівель та споруд;

– до 4% загальної кошторисної вартості для житлових будинків.

На практиці не поодинокі випадки завищення замовником вартості об’єкта на етапі підготовки проекту та введення в експлуатацію, що надалі, відповідно, впливає на збільшення величини пайової участі.

У місті Харкові пайова участь регулюється Порядком пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м Харкова, згідно з яким під будівництвом розуміється: нове будівництво; реконструкція; реабілітація; капітальний ремонт та переоснащення об’єктів будівництва.

Залучення замовників до пайової участі здійснюється на підставі договорів про пайову участь укладених з Департаментом економіки та комунального майна Харківської міської ради.

У разі не укладення договору пайової участі в розвитку інфраструктури м Харкова в добровільному порядку, Департамент економіки та комунального майна визначає загальну кошторисну вартість будівництва виходячи із затверджених Мінрегіоном показників опосередкованої вартості, що часто становить досить значну суму.

Кошти, отримані міським бюджетом як пайова участь, використовуються виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, а це – автомобільні і залізні дороги, транспортні розв’язки, мости, мережі водопроводу і каналізації, об’єкти житлово-комунального господарства, поліклініки, школи, спортивні установи, пасажирський транспорт та ін.

Ефективне функціонування і розвиток об’єктів, що входять в соціальну та інженерно-транспортну інфраструктуру – важлива умова підвищення рівня і якості життя основної маси населення країни.

Юристи компанії «BRONA» готові надати всі необхідні консультації з питання «пайова участь» у розвитку інфраструктури міста.