Реєстрація прав на нерухомість
Реєстрація прав на нерухомість
Процедура проведення державної реєстрації прав на нерухомість регламентується Законом України “Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. З 1 січня 2013 року держреєстрація здійснюється Державною реєстраційною службою, а в певних випадках – також нотаріусами.
У на початку 2015 року Кабміном прийнято постанову № 17, згідно з якою Державна реєстраційна служба України ліквідується, а її правонаступником стає Міністерство юстиції України. В результаті був створений Департамент державної реєстрації, якому зараз належать функції державної реєстрації прав на нерухоме майно.
Під реєстрацією мається на увазі внесення до електронного реєстру відомостей про те, що право власності на нерухоме майно належить конкретній особі.
Реєстрація прав власності на нерухоме майно. Необхідні документи:
- Заява встановленої форми.
- Копія ідентифікаційного коду (ІПН).
- Документ, що засвідчує придбання новоствореного об’єкта (договір купівлі-продажу майнових прав, інвестиційний договір, договір пайової участі у будівництві і т.п.).
- Виписка з переліку осіб, які беруть участь в інвестуванні будівництва (видається замовником будівництва).
- Технічний паспорт БТІ.
- Довідка про повний розрахунок перед забудовником.
- Акт прийому – передачі квартири (будинку).
- Оригінал квитанції про внесення плати за надання витягу – 120 грн.
- Оригінал квитанції про сплату адміністративного збору (розмір плати залежить від площі об’єкта).
- Копії документів.
Залежно від кожного конкретного випадку перелік документів може зміняться.
Реєстрація прав власності на нерухоме майно.Коли звертатися в Департамент держреєстрації?
Департамент державної реєстрації реєструє права власності на об’єкти нерухомості в наступних випадках:
- Якщо право власності виникло до 1 січня 2013 року, але не було зареєстроване у порядку, який діяв на той момент.
Наприклад, в кінці 2012 року був укладений договір купівлі-продажу квартири або оформлено свідоцтво про право на спадщину. Але документи для реєстрації прав на придбану квартиру в органи БТІ (вони реєстрували права на той момент) подані не були.
Власнику потрібно звернутися в органи держреєстрації за місцезнаходженням майна і подати пакет документів (вказаний вище).
- Якщо реєструється право, що виникло на підставі рішення суду.
- Якщо реєструється право на новостворений чи реконструйований об’єкт нерухомості.
Реєстрація прав власності на нерухоме майно. Коли звертатися до нотаріуса?
Нотаріуси (як приватні, так і державні) реєструють права на нерухомість при посвідченні угоди про перехід права власності на нерухомість, якщо угода відбулася після 1 січня 2013 року. Це може бути договір купівлі-продажу, дарування, а також видача свідоцтва про право на спадщину.
Правовстановлюючі документи отримані до 2013 року перереєструвати не треба, вони зберігають свою законну силу. Їх реєстрація в державному реєстрі прав відбудеться лише тоді, коли власник вирішить ці права передати іншій особі. А реєстрацію справить вже нотаріус.
Якщо право власності на відчужувану нерухомість не зареєстровано в Держреєстрі прав, але зареєстровано згідно з діючим на період виникнення прав законодавством, нотаріус реєструє право на відчужувану нерухомість в Держреєстрі прав, після чого реєструє об’єкт за новим власником.
Реєстрація прав власності на нерухоме майно. Який результат?
Документом, що посвідчує реєстрацію права, є Витяг з Державного реєстру прав. Отримавши цей Витяг, право власника зареєстровано, а значить, з цього моменту воно і виникло.
Якщо реєструється право на новостворений чи реконструйований об’єкт нерухомості, державний реєстратор видає Свідоцтво про право власності на нерухоме майно. До 2013 року свідоцтва видавали місцеві органи влади.
Якщо Вам потрібно зареєструвати право власності на квартиру або будинок, то звертаючись за допомогою в Юридичну компанію «BRONA» Ви можете бути впевнені, що в найкоротший термін у Вас на руках буде готовий документ про право власності!